Kínában jól járnak azok, akik most döntenek úgy, hogy lecserélik régi autójukat újra, mivel a duplájára nőtt az új autó vásárlásának állami támogatása.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. Az adás első részében az Európai Unió adatszolgáltatási rendeletéről volt szó, amelynek Magyarországra nézve is komoly következményei lehetnek, ugyanis újraírhatja az akkumulátorgyártással kapcsolatos terveket. Erről Szabó Dánielt, a Portfolio makroelemzőjét kérdeztük. A második részben az európai újautópiacról beszélgettünk Nagy Viktorral, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzőjével, ugyanis elektormobilitás ide, tölthető autók oda, még mindig sok belsőégésű személyautó fogy.
15 új vagy frissített Toyota és 5 Lexus modellt vezet be a magyar piacon idén a Toyota Csoport. Több modellhez nagy várakozást fűznek, ezek közül is kiemelt szerepet szánnak a környezetbarát autózást minden korábbinál trendibbé tevő CH-R új generációjának. A világ legnagyobb autógyártója korán felismerte a részben vagy teljesen elektrifikált hajtásláncok előnyeit, mostanra pedig minden kontinensen erős pozíciókat vívott ki, a vállalat így 2023-ban történelmi autóipari rekordnak számító, több mint 11,2 millió gépjárművet értékesített világszerte. De hogy lehet jól teljesíteni az egyébként szenvedő magyar új autó szegmensben, és milyen vízióval, tervekkel rendelkezik a gyártó globálisan és hazánkban? Egyebek mellett ezekről a témákról, továbbá a főbb autópiaci trendekről is kérdeztük a Portfolio Business podcast új adásában Varga Zsombort, a Toyota hazai PR-igazgatóját.
A magyarországi újautó-piac tavaly egyedüliként lett mínuszos az egész Európai Unióban. Nem csoda, hogy az autóállomány átlagéletkora folyamatosan emelkedik itthon. A fő okot megtaláljuk, ha megnézzük, hogy emelkedett itthon az új autók ára és hogyan az Európai Unióban, illetve a régióban.
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 16,3 százalékkal nőtt az új autók eladása éves összevetésben az év első két hónapjában - közölte a kínai autóipari vállalatok szakmai képviselete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) pénteken.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. A műsor első részében folytattuk a tegnapi téma elemzését, ezúttal költségvetési szempontból vizsgáltuk, hogy mit jelenthet Varga Mihály pénzügyminiszter bankadóval kapcsolatos bejelentése, amelyet a Fidesz cáfolt. Emellett szó volt a friss államháztartási adatokról is. Vendégünk volt Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója. A második részben arról a furcsa újautó-piaci gyakorlatról volt szó, amely szerint a kereskedők egyoldalúan emelhették a már megrendelt autók árát, a vevő pedig el sem állhatott a szerződéstől. Az ügyészség azonban közérdekű pert nyert autókereskedőkkel szemben. Erről Knezsik Istvánt, az autós nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökét kérdeztük.
Az Egyesült Államokban 2,5 százalékkal csökkent az új lakások eladása júniusban az előző hónaphoz képest, így az egész évre kivetített értékesítési darabszám 697 ezer volt - közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán.
Az Egyesült Államokban a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek átlagos kora idén rekordmagasra, 12,5 évre emelkedett - derült ki az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet hétfőn közzétett adataiból.
Az európai autóeladások már a hetedik egymást követő hónapban nőttek, amit az Egyesült Királyságban és Spanyolországban tapasztalt erős kereslet és az ellátási láncokon enyhülő nyomás segítettek.
A világon összesen 330 millió SUV van az utakon, ezek összesített károsanyag-kibocsátása akkora, mint Németországé és az Egyesült Királyságé együttesen – írja az Infostart a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) adataira hivatkozva.
A magyar autókereskedésekben lerövidültek a várólisták, miután a koronavírus-járvány okozta leállások miatt a gyártók készleteit teljesen elkapkodták és gondot jelentett a kereslet kielégítése. Mostanra viszont a népszerű modelleket akár 2-3 hónapos határidővel is le tudják szállítani - tudta meg a Pénzcentrum a hazai importőröktől.
Lendületesen nő a Magyarországon forgalomba helyezett személyautók állománya, de emellett az átlagéletkoruk is. Utóbbi lényegében a 2008-as válság óta töretlenül emelkedik - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adataiból. A fordulathoz egészen biztosan szükség lenne a magyarok életszínvonalának emelkedésére, de a jelenlegi inflációs környezetben ez aligha következik be. Az sem segít, hogy a rendkívül gyenge forint miatt nagyot drágultak az új autók és importból sem könnyű fiatal kocsihoz jutni.
Oroszországban 58,5 százalékkal, 687 ezer 370-re esett az új autók és haszonjárművek eladása tavaly éves összevetésben, de idén már akár 770 ezerre is növekedhet a forgalom - közölte az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága csütörtökön.
Novemberben már a negyedik egymást követő hónapban nőtt az új autók forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban, az év eddig eltelt részében forgalomba helyezett autók száma azonban még elmarad az előző évitől az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapján csütörtökön publikált kimutatás alapján.
Az első fél évben 12,3 százalékkal 98 916-ra esett vissza az új személygépkopcsik eladása Csehországban, a csökkenés különösen a második negyedévben volt jelentős - közölte a cseh autóipari szövetség pénteken közleményben.
Márciusban 12 830 használt személyautót regisztráltak Magyarországon, a februárinál 8 százalékkal, a tavaly márciusinál 22 százalékkal többet; a koronavírus-járvány kitörése, 2020 februárja óta nem volt ekkora forgalom a használt autók importjában - közölte a JóAutók.hu a DataHouse adatai alapján.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A Gazprom pénzügyeit intéző Gazprombankot érintik az intézkedések.
Vita zajlik a kamatcsökkentés mértékéről.
Szűkíthetik a kínálatot Franciaországban.
Trumppal is együtt akarnak működni.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?